FANDOM

Maus
Germany-Maus
Kraj

 Germany Niemcy

Typ czołgu

HeavyTankCzołg ciężki

Tier X
Koszt 6,100,000
HP 3000 HP
Masa 189 t
Limit obciążenia 192.9 t
Moc silnika 1750 KM
Szybkość 20 km/h
Prędkość obrotu 15 stopni/s
Załoga Dowódca
Celowniczy
Kierowca
Radio operator
Ładowniczy
Ładowniczy
Pancerz podwozia 200/185/160 mm
Pancerz wieży 240/210/210 mm
Średnie obrażenia 367.5-612.5
Penetracja 185-308 mm
Szybkostrzelność 4.03 strzałów/m
Celność 0.38 m
Czas celowania 2.9 s
Prędkość obrotu wieży 14 stopni/s
Obrót wieży 360°
Maksymalna ilość amunicji 68 pocisków
Czas przeładowania ok. 12 sekund
Szansa na podpalenie 12 %
Zasięg widzenia 400 m
Zasięg sygnału 720 m

Maus – elitarny niemiecki czołg ciężki 10 tieru.

Został wyprodukowany w latach od czerwca 1942 do lipca 1944 roku. Istniały 2 wyprodukowane prototypy z których tylko jeden z nich otrzymał wieżę i uzbrojenie. Czołg ten jest najcięższym i jednym z najwytrzymalszych pojazdów oraz dysponuje największą ilością punktów życia w World of Tanks. Taki czołg nie powinien walczyć sam. Charakteryzuje się z jednym z najgrubszych pancerzy w grze, jeżeli przeciwnik nie będzie miał dość wystarczającą penetrację do przebicia to lepiej się z nim nie zmierzyć. Brak skątowanego pancerza z tyłu i bocznej części czołgu powoduje to, iż jeżeli czołg go otoczy pozwala go bez problemu przebić. Główne słabe punkty w przedniej części pancerza obejmują dolną płytę i błotniki. Innym słabym punktem podczas walki to strzelanie w policzki wieży czołgu, lecz jeżeli czołg obróci wieżę i ustawi ją pod odpowiednim kątem, będzie to nie możliwe do przebicia. Wszystkie te słabości mogą zostać zakryte poprzez ustawienie czołgu w taki sposób, że wszystkie przychodzące pociski trafiają pod kątem. 12.8cm główne działo jest podobne do IS-7, wykonując tę samą ilość uszkodzeń, lecz traci penetracje wskutek lepszej celności. Manewrowość Mausa jest bardzo słaba po czym można było się spodziewać po czołgu ciężkim czyli długie obracanie się i słaba moc silnika, co sprawia, że jest wielki słodki cel dla artylerii, nawet dla artylerii X tieru będzie sfrustrowany. Niskie uszkodzenia na minute działa 12.8 cm oznacza, że trzeba będzie współpracować z pozostałymi członkami zespołu, aby pomóc im wyrządzić szkody podczas wchłanianie ognia wroga.